'Voor de laatste keer..' - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu 'Voor de laatste keer..' - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu

'Voor de laatste keer..'

Blijf op de hoogte en volg Mashel

08 Juni 2016 | Namibië, Windhoek

Oke daar gaan we, de laatste blog vanuit Windhoek, Namibie, Afrika.. Met een brok in mijn keel kijk ik terug op afgelopen maanden. Wat heb ik een hoop meegemaakt, gezien, gedaan en geleerd, gelachen en gehuild, verdrietig en ontzettend blij geweest, een hoop lieve mensen, en mezelf nog iets beter, leren kennen en daarbij genoten van het prachtige land en de cultuur. Mooie herinneringen die ik over een paar dagen voor altijd met me meeneem. En wat vind ik het verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen. Zoveel dingen zijn sinds vorige week 'voor de laatste keer'..
Voor de laatste keer met z'n allen uiteten, voor de laatste keer met z'n allen stappen, voor de laatste keer cocktails doen bij New's café, voor de laatste keer naar Warehouse, voor de laatste keer karaoke bij Dylan's, voor de laatste keer shoppen in de mall en het ergste.. Er iedere dag aan denken dat komende dagen alles 'de laatste keer' gaat zijn, de fijne tijd met alle dutchies bijna voorbij is, ik bijna naar huis ga en iedereen zo ga missen.
Het eerste 'afscheid' was gisteren. Als afsluiting namen we 35 kleinste kindjes van de soepkeuken mee naar het park om daar te picknicken en schoentjes uit te delen van de ontvangen donaties, waarvoor onze grote dank! Super trots en blij waren ze met de schoentjes. Eenmaal terug bij de soepkeuken was het na een gezellige middag tijd om gedag te zeggen tegen de dames van de soepkeuken. Hier zag ik de hele dag al tegenop, en kon het dan ook niet helpen dat er bij de knuffels ook wat (jaja..) tranen tevoorschijn kwamen. Home of Good Hope heeft me echt geraakt, heb zoveel respect voor die vrouwen en de kindjes hebben mijn hart gestolen. Ik hou het dan ook maar op de mooie woorden van Monica dat dit geen afscheid is, maar een tot ziens.. Na nog wat lieve woorden, knuffels en tranen was het dan toch echt tijd om te gaan en zijn het de schattige foto's en mooie herinneringen waar ik het vanaf nu mee moet doen.

Vorige week hebben we doormiddel van posters met illustraties en tekst van de Afrikaanse rode kruis organisatie AFAM de EHBO lessen aan de vrouwen gegeven met betrekking tot 'choking', 'wound treatment', 'infected wound', 'object in a wound' en 'splinters'. Erg leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn en meededen aan het oefenen. Ook hebben we een hoop nieuwe verbandmaterialen aangeschaft en oude dingen weggegooid en een nieuw overzichtelijke 'first aid kit' gemaakt.
Posters, folders en de richtlijn die we hebben ontwikkeld aan de hand van onderzoek uit de praktijk en literatuur ligt bij de soepkeuken zodat hopelijk de informatie uit de lessen blijft hangen en ze de kindjes bij de soepkeuken kunnen blijven helpen wanneer nodig. Al met al was het project veel werk, maar erg leuk om te kunnen doen samen met Tiffany. We zijn dan ook best een beetje trots en blij het (hopelijk goed) te hebben afgerond.
23e juni hebben we presentatie van ons project op school, ben benieuwd! Maar dat duurt nog even.. ;)

Eerst hier nog de laatste paar dagen genieten.. Morgen nog naar Kapana meat market, craft shop en de Maerua mall, 's avonds 3 verjaardagen in 1 vieren en dus op stap, vrijdag nog wat genieten van de zon (ik hoorde namelijk dat de vooruitizchten niet echt geweldig zijn vanaf komend weekend, dat was niet de afspraak he.. :p), quality time met mijn huisgenootjes en uitzwaaien voor de roadtrip. Vrijdagavond 's avonds met mijn roomies Tiffany, Helene en Francesca uiteten bij Joes en voor de aller aller laatste keer stappen in Namibie. Zaterdagochtend andere huisgenootjes uitzwaaien voor de roadtrip, koffer pakken en om 16:45u het vliegtuig in om Zondag om 9:25u in Amsterdam te landen. Dat zal weer wennen, schakelen en afkicken worden in Nederland. Maar ook ontzettend zin iedereen weer te zien, eindelijk mijn neefje weer te kunnen knuffelen en alle verhalen aan familie en vrienden te vertellen.

Afrika, je was baie mooi.. Ik ben verkocht. Tot over een aantal jaartjes! :)

  • 09 Juni 2016 - 10:48

    Karin:

    Hè mashel moeilijk hè afscheid nemen maar als je dadelijk je familie en vrienden weer ziet ben je ook weer heel blij. Hopelijk zien we je snel weer. Xx en geniet nog ff daar.

  • 09 Juni 2016 - 10:59

    Dorien:

    Hee Kla kla! Wat fijn om te lezen dat je het zooo naar je zin hebt gehad! En jullie hebben heel wat voor elkaar gekregen daar! Ze zullen jullie wel heel dankbaar zijn.
    Succes met afscheid nemen!
    Hier is iedereen toch ook wel weer blij als je weer veilig thuis bent durf ik te wedden!
    Goeie vlucht!
    Liefs, Dorien

  • 09 Juni 2016 - 12:45

    Sanne:

    Hé Mashel,

    Alvast een goede terug reis gewenst. Veel succes met het afscheid nemen van de lieve mensen en het mooie land. Maar de mooie herinneringen en je ervaringen neem je mooi met je mee. En als tennisclubje zijn wij blij als je straks gewoon weer met ons op de baan staat.
    Tot snel.
    Liefs Sanne

  • 09 Juni 2016 - 13:48

    Anita De Kort:

    Hoi Mashel!
    Wat een belevenissen heb jij tijdens deze reis mee gemaakt zeg! Je zult weer moeten schakelen als je terug bent in Nederland. Maar dat gaat vast weer vanzelf. Je gaat denk ik nóg meer waarderen hoe goed wij het hier allemaal hebben! Jij hebt laten zien dat je met jouw deskundigheid, liefde en toewijding ook aan de medemens denkt.....dat vind ik écht mooi! Goede reis terug en tot snel.

  • 09 Juni 2016 - 18:11

    SMarion:

    Hé Mashel, wat was het gezellig om je ervaringen steeds weer mee te mogen beleven.
    Maar aan als komt een eind! Zo ook aan deze geweldige ervaringen, die je zoals je zelf al schrijft de rest van je leven met je meedraagt.
    Het was heerlijk om met je mee te lezen/leven.
    Ik zou zeggen geniet nog even en wens je een hele goede vlucht ✈ terug.
    En dan weer lekker genieten van alle lieve mensen hier om je heen. God Lucky.

  • 09 Juni 2016 - 18:13

    SMarion :

    Good luck

  • 09 Juni 2016 - 22:08

    Maikel, Anouk En Sem:

    Haai zussie,

    Wat een ervaringen zeg!! Maar fantastisch om het allemaal mee te mogen maken! Afscheid nemen is niet ons dinge he

  • 09 Juni 2016 - 22:10

    Maikel, Anouk En Sem:

    Hij heeft de helft van mijn reactie niet geplaatst..

    Veel plezier nog de komende dagen en tot snel!

    Xxx ons en een dikke kus van Sem

  • 10 Juni 2016 - 19:55

    Mama:

    WELKOM THUIS SHELLY, IK KIJK ER NAAR UIT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mashel

In 2009 een mooi half jaar gehad in Curaçao voor mijn MBO opleiding. In februari 2016 begin ik aan mijn Minor, en daarbij het laatste jaar van de opleiding HBO-V. Hierbij kan ik weer een droom achterna door te reizen naar Namibië en mijn steentje bij te dragen aan een project voor de stichting 'Home of good hope'.

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 1635
Totaal aantal bezoekers 25091

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 22 Juni 2016

Namibië

03 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: