Dag van vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Mashel

22 Februari 2016 | Nederland, Amsterdam

Na een drukke periode en lang aftellen is het eindelijk zover.. Morgen vertrekken we voor 4 maanden avontuur in Namibië!
Aangezien het daar 32 graden is bij aankomst, is het niet de meest vervelende plek om door te moeten brengen. Maar dat is natuurlijk niet de enige reden waarom we de lange en verre reis gaan maken. Voor onze minor van de opleiding hbo-v gaan Tiffany en ik ons richten op gezondheidsvoorlichting en ondervoeding bij kinderen in Gorangeab, een sloppenwijk in Katatura vlakbij de hoofdstad Windhoek. Aangezien ik vanaf het eerste jaar van de opleiding al mijn zinnen heb gezet op deze (toch echt wel) droom, heb ik erg veel zin om die droom dan ook eindelijk achterna te kunnen. Maar zoals veel van jullie weten ben ik twee weken geleden trotse tante geworden van mijn knappe neefje Sem, en is het daarom nu wel erg dubbel om weg te gaan. Als jullie mij een beetje kennen verbaasd het je ook vast niet dat ik hierom al de nodige tranen heb gelaten. Zo ook zal ik mijn vriendinnetjes en familie komende maanden moeten gaan missen. Er van uitgaande dat daar een hoop afleiding en mooie ervaringen op me staan te wachten maakt het wat minder erg. Op het moment gieren de zenuwen een beetje door mijn lichaam met de gedachte dat ik straks toch echt een reis van 18u voor de boeg heb, en vandaar waarschijnlijk nu niet kan slapen en maar vast ben begonnen aan 1 van de vele verslagen die ik hier wil bijhouden (geen garantie dat ik me daar heel goed aan ga houden.. ;)!) Koffer staat klaar, we zijn al ingecheckt.. Morgen de laatste knuffels en tranen en dan om 19:30u de lucht in richting Londen, Johannesburg, om uiteindelijk te landen in Windhoek waar we komende maanden zullen wonen. :)

  • 22 Februari 2016 - 12:24

    Lia Goos:

    Hoi Mashel.ik wens je een hele goede reis en verblijf in het warme land.gr lia

  • 22 Februari 2016 - 12:27

    Edwin :

    Goede reis en veel plezier

  • 22 Februari 2016 - 12:48

    Marianne Verhoeven-Huijben:

    Hoi Mashel, wij wensen jou mooie maanden toe. En gelukkig bestaat er Skype om je neefje in de gaten te houden.

  • 22 Februari 2016 - 13:29

    Daisy Korstanje:

    Ga ervan genieten! Het wordt zo'n mooie, onvergetelijke ervaring. Liefs

  • 22 Februari 2016 - 15:30

    Marlies Van Asten:

    Succes en geniet ervan

  • 22 Februari 2016 - 17:17

    Karin Van Dijk:

    Voor de derde keer, goede reis meid. En Tiffany ook natuurlijk.

  • 22 Februari 2016 - 17:23

    Marije Moorman V Kappen :

    Een hele goede reis en heel veel bijzondere momenten en inspiratie daar toegewenst!

  • 24 Februari 2016 - 12:03

    Myriam Aarts:

    Hoi Klakla, ook vanuit Gilze wensen we jullie hele fijne en leerzame maanden toe. Daar is gezondheidszorg toch wel wat anders dan in ons landje. Maar je bent verkocht als je die mooie snoetjes van de Afrikaanse kinderen ziet, het wordt sowieso een onvergetelijke ervaring. Geniet ervan!!! Het appartementje met zwembad ziet er ook heel leuk uit, daar ga je het vast 4 maanden volhouden. Zijn benieuwd naar je eerste foto's.

  • 27 Februari 2016 - 17:40

    Cees Van Rijen:

    Mashel, een fijn verblijf in Namibië.
    Het zal er wel prachtig weer zijn, dus buiten de SOEP-werkzaamheden toch proberen te genieten.
    Groeten van Cees.

  • 28 Februari 2016 - 13:37

    Ria Melisse Vos:

    Hallo Mashel heel veel geluk en een fijne en mooie tijd hopen je mooie verhalen te lezen
    Groetjes van Ria en Ger

  • 28 Februari 2016 - 13:45

    Ria Melisse Vos:

    g

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mashel

In 2009 een mooi half jaar gehad in Curaçao voor mijn MBO opleiding. In februari 2016 begin ik aan mijn Minor, en daarbij het laatste jaar van de opleiding HBO-V. Hierbij kan ik weer een droom achterna door te reizen naar Namibië en mijn steentje bij te dragen aan een project voor de stichting 'Home of good hope'.

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 25124

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 22 Juni 2016

Namibië

03 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: