Even wennen.. - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu Even wennen.. - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Mashel Huijben - WaarBenJij.nu

Even wennen..

Door: Mashel

Blijf op de hoogte en volg Mashel

05 Augustus 2009 | Nederland, Willemstad

Hee hee
wat leuk, al jullie reacties.
Dat doet me echt goed..
Het was gisteravond allemaal een beetje rot, maar heb het vandaag goed naar mijn zin gehad.
ik werd om half 6 vanochtend wakker, omdat je natuurlijk de nederlandse tijd gewend bent. Ben gelukkig nog wel even in slaap gevallen en heb toen ik wakker was even met Anouk en Lex op skype gezeten. Deed me ook erg goed om even te kletsen met hun.Het eerste wat ik zag toen ik vanochtend mijn kamer uitliep was een klein leguaan. Schrok me natuurljk kapot want had zo'n ding nog nooit gezien. ik liep verder naar waar de rest zat en trof daar 2 grote leguanen. echt super indrukwekkend om die dingen te zien. groot dat die zijn.
Vandaag zijn Silvie en ik eerst met Bram en Nick naar Willemstad gereden voor het regelen van de verzekering van de auto. dat was gelukt, en toen zijn we doorgereden naar willemstad centrum om een simkaart te halen maar daar was het zo druk dat we dat voorlopig nog even achterwege hebben gelaten. De rest ging vanmiddag naar de spaanse wateren. daar woont een stel van rond half de 40 en die zijn daar al aan het rentenieren en hebben een kast van een huis aan baai. Silvie en ik besloten om niet met de rest mee te gaan en maar even samen rond te gaan touren in onze oceaan blauwe waggie (foto volgt nog). 2x verkeerd gereden maar uiteindelijk kwamen we toch in willemstad terecht. daar een beetje geshopt en hebben we in de supermarkt boodschappen gedaan. Daarna zijn we gelijk doorgereden naar de Caracasbaai. het dichtsbijzijnde strandje (5 minuten met de auto). heerlijke daar. mooie blauwe zee, echt super. en silvie had al een grote schildpad voorbij zijn zwemmen. Ik alleen zijn schaduw want ik durvde niet dichterbij. :D
Vanavond lekker frietjes gegeten want schuin tegenover ons zit een snackbar die ook werkelijk 'de snackbar' heet. prachtig al die nederlandse namen hier. het lukt me wel steeds beter om hier te wennen.
waarschijnlijk krijg ik zaterdag een andere kamer zodat ik via binnen naar mijn kamer kan.
Dat zou k wel fijn vinden.
Ik lag anderhalf uur geleden pas in bed, we hadden met silvie nick en ik nog even buiten wat biertjes gedronken (en ik corona en wijn :P)
silvie en ik zijn rond 9 even op bed gaan liggen en in slaap gevallen en werden pas om 12 uur wakker. dus toen zijn we buiten nog maar even blijven hangen. ik had nog even zin om een verhaaltje te typen dus..
morgen gaan we even langs het avila hotel om te laten weten dat we er zijn en te informeren over onze eerst dag.
ben zeer benieuwd..
Iedereen een dikke knuffel!
xx
(mijn foto's van mijn afscheidsfeestje en van de eerste van curacao staan trouwens trouwens op mijn hyves; www.mashel.hyves.nl)

  • 05 Augustus 2009 - 10:42

    Ientje:

    Hee Lieverd!

    Wat fijn om te lezen dat je het vandaag al een stuk beter naar je zin had!! Daar ben ik blij om.
    En dat je snel een ander kamertje krijgt is ook te hopen ja!
    haha, wat raar die leguanen! Wel gaaf inderdaad ;)

    Je bent ons al goed op de hoogte aan het houden! Goedzo! :D

    Mooie foto's trouwes op je hyves van het afscheidsfeestje (wat jij daar aan hebt is super mooi trouwes! ;))

    Geniet ervan! (L)

  • 05 Augustus 2009 - 14:53

    Marleen:

    Ben blij dat je je wat beter op je plekkie begint te voelen daar! Komt helemaal goed met jou.

    Dikke kxs

  • 05 Augustus 2009 - 16:52

    Pa En Trees:

    Wat goed om te weten dat het al een stuk beter met je gaat. Eng zeg al die beesten daar , maar je hebt wel veel huisdieren waar je tegen kan praten. Die zijn zo lief alles wat je zegt geven ze toch geen antwoord op, dus kan je er ook geen ruzie mee krijgen. Wat zit ik toch weer te zwetsen. Meissie dikke kus.

  • 05 Augustus 2009 - 17:29

    Lisanne:

    Gaat helemaal goed komen met jou! Had vanmorgen nog even met je gepraat op msn, toen zei je al dat t beter ging en dat je een leuke dag had gehad! Heel fijn!

    Geniet ervan meissie!
    Xxx

  • 05 Augustus 2009 - 18:01

    Ria (jezus) En Ger:

    Hoi Mashel

    Wat leuk om je zo toch een beetje te kunnen volgen en leuke dingen van je lezen, en ook jou en berichtje te sturen. wij wensen je heel veel succes en een hele fijne tijd. groetjes en een knuffel van ons

  • 05 Augustus 2009 - 20:31

    Mama:

    he shelly,
    skypen lukt nog niet zo,dus dan zo maar even kletsen.
    Wel even wennen voor jou daar en ons hier.
    Het voelt niet of je zover weg zit, maar als ik er wat dieper over nadenk dan is het wel vele kilometers van huis,waar je niet even naar toe kunt.
    Maar ik heb het volste vertrouwen dat jou het lukt om daarte wennen en te wonen.
    Cees is vandaag thuis gekomen (woensdag) alles gaat goed maar langzaam vooruit, dus geduld hebben.
    Nou meid,lekker genieten en strakjes lekker werken.xxxxxx mama

  • 05 Augustus 2009 - 21:33

    Fam Schutt:

    hoi hoi heb de site gevonden lekker makkelijk een snackbar tegen over je en te hopen dat je morgen een andere kamer krijgt niet echt handig buiten om naar je bedje we gaan alles volgen heel veel plezier geniet nodg maar een paar dagjes want volgende week gaat het beginnen dikke kus van ons alle

  • 06 Augustus 2009 - 08:06

    Linda:

    He Mashel,
    Gelukkig dat het beter gaat met je.

    Geniet er maar lekker van en hou ons op de hoogte doen we ook bij jou.
    Verder hier nog geen veranderingen alles gaat zijn gangetje. Het is nu wel lekker weer in Holland gelukkig kunnen wij ook een beetje van de zon genieten.

    groetjes Linda en Joop

  • 06 Augustus 2009 - 12:10

    Albert En Myriam:

    Ha de klakla,

    We wisten wel dat zodra je zon, zee en strand zou hebben, je jezelf gelijk wat opgeruimder zou voelen. Heerlijk om het strand en de zee zo dichtbij te hebben.En wat betreft de leguanen: je moet erg blij zijn dat die dingen in de buurt zijn...scheelt je gelijk een hoop insecten!!En je kunt beter leguanen als huisdier hebben als bijtende insecten. ( je moet ze namen geven, dan voelen ze zich bij jou ook thuis)
    Nog een vraagje: zou je voor de niet-hyvers de foto's ook op deze site willen zetten aub?? Wij zijn nl ook erg benieuwd!
    Groetjes van A en M en we houden je verslagen nauwlettend in de gaten.Dus wel blijven schrijven he? Ook als je je daar thuis voelt!
    ( ook een natte neus van S en S )


  • 06 Augustus 2009 - 17:42

    Anita:

    Hej Shelly!
    Leuk om je eerste verhaaltjes te lezen. Ik ga ze regelmatig volgen hoor! Je bent dus al een beetje gewend, da's mooi.
    Geniet nog maar van je eerte weekje daar, nu hoef je nog niet te werken. Kijk je wel uit met die schildpadden, géén vingers uitsteken naar die beesten,dan bijten ze(wil je niet bang maken maar is echt waar!)Pas goed op jezelf, dan pas ik op je moeder ha ha.

  • 06 Augustus 2009 - 19:00

    Debbie:

    Hallo schattie!

    goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar:) de foto's zien er goed uit!! ben jalooeers met dat mooie strand;) geniet er van! morgen is hier het mooie weer zo goed als voorbij..

    haha geniete zulke huisdieren! durf je ze al te aaien?

    heb gisteren een ongelukje gehad trouwens.. susan en ik reden terug van het werk, en toen is er een auto achterop ons gebotst. ai ai nu hebben we last van ons nek. maar komt goed!

    nou schattie, geniet van alles daar! maar ik weet zeker dat dat helemaal goed komt.

    leuk om je verhaaltjes te lezen!!

    Dikke kuss


  • 07 Augustus 2009 - 14:41

    Myriam Van D.:

    poeh poeh
    gelukkig,
    als het jouw daar niet goed gaat, gaat het ons hier ook niet goed hoor!
    zakdoeken allemaal weer opbergen dus.
    ik hoop dat onze harry niet de afmetingen krijgt van de schildpadden daar, en inderdaad geen vingers uitsteken hoor, want ze bijten echt.
    ben benieuwd naar je werkkringetje
    groetjes

  • 18 Augustus 2009 - 20:06

    Anni [tante Alex]:

    hoi mashel leuk om je te volgen daar in curacao.geniet van deze ervaring.we blijven je berichten lezen.groetjes en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Willemstad

Curacao

-

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

Klein Curaçao

18 November 2009

Aftellen :( ...

29 Oktober 2009

even een dipje

15 Oktober 2009

2 heerlijke weken..

30 September 2009

alweer bijna 2 maanden
Mashel

In 2009 een mooi half jaar gehad in Curaçao voor mijn MBO opleiding. In februari 2016 begin ik aan mijn Minor, en daarbij het laatste jaar van de opleiding HBO-V. Hierbij kan ik weer een droom achterna door te reizen naar Namibië en mijn steentje bij te dragen aan een project voor de stichting 'Home of good hope'.

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 25108

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 22 Juni 2016

Namibië

03 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: